11 Aug 2010

Salam Ramadhan 1431H

Alhamdulillah syukur nikmat Allah kerana diberi peluang sekali lagi bertemu Ramadhan bulan yang mulia. Bulan Ramadhan kali ni saya sambut bersama bonda dan family di Malaysia...macam-macam yang saya rasakan...hati bercampur baur...gembira coz dapat bersama mak dan family diMalaysia dan sedih pun ada bila terkenangkan suami yang keseorangan disana...tapi apakan daya saya bukan itu yang saya rancangkan tapi semua telah ditakdirkan Allah...saya balik ke Malaysia bukan nak bercuti bersuka ria pun tapi blk untuk menziarah dan menjaga mak yg sakit. Syukur alhamdulillah keadaan mak semakin stabil. Setelah 10 hari mak di wad...mak dah boleh keluar....tak ada rawatan lain dah stroke ni selain drp teruskan mkn ubat seperti biasa, jaga pemakanan dan buat fisioterapi saja. Walaupun belum dapat berjalan dan pulih sepenuhnya tapi saya bersyukur pada ilahi kerana saya masih lagi berpeluang untuk berjumpa dan berbakti pada bonda walaupun hanya sementara.

Jutaan Terima kasih juga pada suami tersayang kerana memahami diri ini....inilah dugaan buat kali ke-2 kami berjauhan ketika berpuasa dan berhari raya ...sebelum ni pernah juga 2thn lepas semasa my hubby bertugas di Dhaka....dan semasa itu saya bertugas diMalaysia. Walaupun jarak yg memisahkan dan jauh dimata tapi dekat dihati....Apa pun dan dimana pun kita berada kita tetap memandang anak bulan yg sama....Semoga kita diberikan kekuatan untuk melaksanakan ibadah puasa dan juga ibadah-ibadah yang lain....doa dan harapan saya juga semoga Ramadhan  yang datang ini dipenuhi dgn aktiviti yang berfaedah dan somoga amalan kita semua pada tahun ini lebih baik daripada tahun-tahun yang sebelumnya...insyaAllah...amen. 

No comments:

Post a Comment

sila...sila..jgn segan-segan yer..tq:)

Be Our Guest And Sign This Guestbook...TQVM

Bookmark and Share

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

My Blog Anniversary Day

Daisypath Anniversary tickers

Our Wedding Anniversary Day

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers